خرید از سراسر دنیا

مطالب پیشنهادی از سراسر وب

» چرا از محافظ صفحه نمایش باید استفاده کنیم؟ + انواع آنها

چرا از محافظ صفحه نمایش باید استفاده کنیم؟ + انواع آنها

پس از اینکه یک گوشی جدید میخریم ، به طور خودکار به این فکر می افتیم چه چیزهایی نیازه که تازگی و سلامتی ناشی از جدید بودن گوشی حفظ بشه، شما وقتی گوشی میخرید این حس بهتون منتقل میشه که باید حتما لوازم جانبی برای گوشی تهیه کنید، پس برای این که به گوشی شما صدمه و آسیبی نرسه باید از محافظ صفحه نمایش یا گلس استفاده بکنیم. در این مقاله همراه ما باشید .  


چرا از محافظ صفحه نمایش باید استفاده کنیم؟

در یک توضیح کلی ابتدا باید بدانیم که اصلا محافظ صفحه نمایش یا به اصطلاح گلس چه کاربردی وچه لزومی دارد که ما از آن استفاده کنیم؟


بارها و بارها شاید برای شما یا نزدیکانتان پیش اومده که در یک اتفاق ساده گوشی از دستانتان پرت شده و با زمین اصابت کرده و یا طی حوادث غیر منتظره مشابه ، صفحه نمایش گوشی شما به سختی آسیب دیده است. حتی برای خودمن هم این اتفاق افتاده که خیلی تجربه تلخی بود:) توی مترو بودم و به اشتباه و حواس پرتی گوشی رو در جیب عقب شلوارم گذاشته بودم و در حال گوش دادن به آهنگ ، که یک واره با صندلی خالی مواجه شدم قصد نشستن همانا و خورد شدن ال سی دی گوشی همانا ، و اینگونه بود صفحه نمایش من که محافظ نداشت از وسط دو نیم شد.خلاصه دیگه نیازی نیست که بگم چرا استفاده از محافظ صفحه نمایش اجباری و لازم است اینگونه میتونید گوشی تون رو از آسیب هایی که در کمین هستند محافظت کنید و هزینه های گزاف تعویض ال سی دی گریبان شما را نگیرد هر چند که گریبان من را گرفت


ویژگی های یک گلس خوب چیست ؟

یک گلس خوب چه ویژگی های باید داشته باشد؟ شاید جواب این سوال پیش خودمون باشد بستگی به شما دارد که گلس خوب را چگونه معرفی کنید، برخی گلس خوب رو محافظت ۱۰۰%از صفحه نمایش گوشی خودشون میدانند و برخی هم شاید برای زیبایی!!! معیار های زیادی برای شناسایی یک محافظ صفحه نمایش گوشی وجود دارد که در ادامه توضیح های مفصلی خواهیم داد.


سختی ۹H

حتما هنگام خرید گلس با این اصطلاح آشنا شده اید اما این سختی به چه معناست؟ این اصطلاح بیشتر به این معناست که اگر با یک مداد با ضخامت ۹Hبر روی گلس کشیده شود هیچ خراشی بر روی آن نمی افتد ودرواقع نشان از ضد خط وخش بودن آن محافظ میباشد.


روکش نانوی ضد چربی Oleophobic Nano-coating

شاید برای شما پیش اومده که دستتون چرب و چیلی بوده و بعد به گلس زده اید! با این کار اثر انگشتتان بر روی گلس میماند، گلس شیشه ای (حرارتی ) بر خلاف گلس پلاستیکی اثر انگشت رو به خودش جذب میکند روکش نانو ضد چربی یک قابلیت و ویژگی است که با کمک آن چربی دیگر بر روی گلس نمی ماند و ضد اثر انگشت است.


لایه حریم خصوصیPrivacy Layer

اگر میخوایید در مترو، وقتی که شما گوشی تون رو چک میکنید یا میخواید فیلیمی ببینید کسی دیگری نگاه نکند میتوانید از ویژگی لایه حریم خصوصی استفاده کنید این ویژگی بسیار کارآمد و مفید است و در ادامه مقاله توضیحات بیشتری خواهیم داد.


شفاف و یکدست بودن

از خصوصیات یک گلس خوب میتوان به شفاف ویکدست بودن آن اشاره کرد. به طور حتم هیچ کس نمیخواهد گلس ، صفحه نمایش گوشی رو کدر و تار نشان دهد یا اینکه صفحه پر از حباب های شود که واقعا آزار دهنده است.


نصب آسان

نصب یک گلس همیشه از مشکلات خریدران بوده و هست، اگر یک گلس نصب آسان و راحتی داشته باشد خیلی بهتر است تا یک گلسی که باید برای نصب هفت خوان رستم رو طی کند.


آشنایی با انواع محافظ صفحه نمایش گوشی (گلس)

گلس ها انواع مختلفی موجود در بازار دارند که ما میخواییم معروف ترین ها را مورد نقد و بررسی قرار بدهیم.همان طور که گفتیم نیاز به محافظ صفحه نمایش از واجبات است، در این قسمت با انواعی از گلس ها آشنا میشویم و هر کدام رو به صورت خلاصه بار یه توضیح مختصری میدهیم. از انواع گلس ها که میخواهیم در این مقاله به آنها بپردازیم شامل: نوع مات، نوع براق ، نوع TPU، نوع پرایوسی ، نوع فول کاور ، نوع ۲d , 3d،نوع UV، نوع PET و نوع Nano Liquid میباشد.


محافظ صفحه نمایش مات (matte)

محافظ صفحه نمایش یا گلس از نوع مات در واقع یک محافظ کامل در برابر تمامی آسیب های احتمالی است واز امکانات آن میتوان به ضد ضربه و ضد خش بودن اشاره کرد . البته از دیگر مزایای آن تاثیر نداشتن نور آفتاب بر روی صفحه نمایش گوشی شما است به صورتی که نور برگشتی آفتاب رو به سمت چشم های شما نمیفرسته و یا عمل انعکاس نور به شدت پایین میاره ، در ضمن اسم دیگر این نوع، محافظ صفحه نمایش “ضد تابش نور “هم میگویند. تا آنجایی که من خبر دارم این نوع از گلس در کشور ما نایاب یا کم است.


 محافظ صفحه نمایش براق

این نوع از گلس زیبایی خاص و منحربه فردی به گوشی شما میدهد و باعث درخشانی صفحه نمایش گوشی شما میشود، از دیگر نکات مثبت آن میتوان به صاف وصوف بودن آن هم اشاره کرد. اگر مایعات، روغن ، یا نوشیدنی، رد اثر انگشت و گرد وغباری بر روی گلس نوع براق بشیند میتونید با یک دستمال مرطوب به راجتی صفحه نمایش خود رو تمیز کنید.ضخامت این نوع از گلس ها به طور باور نکردنی نازک و o/33میلی متر استک ودوام ومقاومت فوق العاده در مقابل ضربات و خراش ها دارد، اسم دیگر این محصول که به آن معروف است “شیشه ای” است.


محافظ صفحه نمایش پرایوسی(privacy)

این نوع از گلس خیلی در نظر من جالبه!! طراحی نوع پرایوسی به گونه ای است فقط خودتان میتونید صفحه نمایش گوشی رو مشاهده کنید و دیگران چیزی جز سیاهی نمی بینند:)برای مثال میتونید دیگه تو مترو پیامک بدهید، فیلم ببینید، اینستا رو چک کنید، بدون اینکه دیگه مزاحمی در حال چک کردن گوشی شما باشد. یک مزیت و فرق این نوع با انواع دیگر گلس ها خصوصی کردن صفحه نمایش برای شما و از ویژگی های دیگر آن میتوان به کاهش نور آبی و پوشش ضد تابش نور اشاره کرد همچنین آنها در برابر ضربه و ضد خش ، حساسیت به لمس ۱۰۰٪ را حفظ کرده و دارای یک پوشش اولئوبوبیک برای کاهش اثر انگشت و علائم لک هستند.


محافظ صفحه نمایش TPU

گلس TPUچیست؟استقبال زیادی از این نوع محافظ صفحه نمایش نمیشود، چون دارای دردسرهای زیادی است که از مهم ترین آنها میتوان به نصب سخت آن اشاره کرد، برای نصب این پلاستیک انعطاف پذیر باید از اسپری استفاده بکنیم و یا حباب های زیادی که تشکیل میشه رو صاف بکنیم! و همه ی این علت ها باعث میشه که کاربر احساس راحتی نداشته باشد (به خاطر بافت پلاستیکی آن ) از مزیای این نوع محافظ میتونم بگم که در برابر خط و خش مقاوم است و از بعضی از گلس ها بهتر و پر کاربردتر است و قیمت کاملا ارزانی دارد وبیشتر به درد گوشی های ارزان قیمت و قدیمی میخورد، استفاده از این نوع گلس برای محافظت از صفحه نمایش گوشی پیشنهاد نمیشود.


محافظ صفحه نمایش PET

این نمونه از محافظ صفحه نمایش هم طرفدار زیادی ندارد و یک رده پایین تر از نوع محافظ صفحه نمایش TPUاست، جنس این گلس از پلاستیک است و میزان محافظت آن در برابر خط وخش و ضربه بسیار پایین است به گونه ای که اگر گوشی از دستانتان رها بشود به طور حتم صفحه نمایش دچار آسیب میشود، از مزایای این نوع میتونم به قیمت ارزان ،شیک وساده بودن ، راحتی استفاده و با داوم بودن آن اشاره بکنم، اما پیشنهاد خوبی برای محافظت از صفحه نمیباشد.


محافظ صفحه نمایش UV

یکی از محافظ صفحه نمایشی که برای حل کردن مشکل گوشی های خمیده روانه بازار شده و ایرادی از قبیل پوشش ندادن کل صفحه و یا گرد وغبار رفتن به زیر گلس را سروسامان داده است. پس میتوان از نقاط قوت این مدل پوشش سراسری و سفت ومحکم بودن آن را مطرح کرد، این مدل از محافظ ها، دارای یک مایع مخصوص میباشد که جزوی از مراحل نصب این گلس بر روی صفحه نمایش گوشی میباشد، گفته میشود که نصب این گونه از گلس ها آسان میباشد اما درواقع این گونه نیست نظرات بسیاری از کاربرانی که از این محصول استفاده کرده اند نشان میدهد که توانایی نصب این گلس را ندارند و باعث خرابی بخش های دیگر گوشی مثل اسپیکر ها شده است. از نقاط ضعف این مدل میتوان به قیمت گران ، نصب سخت و دشوار اشاره کرد.


نوع محافظ صفحه نمایش uv


محافظ صفحه نمایش نانو Nano Liquid

یکی از محبوب ترین محافظ صفحه نمایش (گلس) را میتوان Nano Liquid در نظر گرفت بسیار با دوام در برابر تمامی آسیب ها وحوداث های احتمالی میباشد و این نوع از گلس بر روی شیشه ی صفحه نمایش میچسبد و رابطه ای با صفحه نمایش ایجاد میکند که باعث تقویت نمایش میشود، اگر هر گونه نوشیدنی و مایعات بر روی این گلس ریخت نگران نباشید چون به راحتی از خودش عبور میده چون جنسش از نانوعه:) از مزیت و ویژگی های خوبش میشه به ضد خط وخش ، ضد آب، کاربرد آسان ، استفاده طولانی مدت و نداشتن حباب اشاره کرد.


نوع محافظ صفحه نمایش نانو مایع


محافظ صفحه نمایش ۳D ,2D

شاید یک اصطلاح باشد که به صورت کاملا فرضی بخش های مختلف یک گلس را تقسیم بندی بکنند و آن را به عنوان دو بعدی ، سه بعدی و یازده بعدی به فروش برسانند اما اینگونه نمیباشد، اگر میخواهید از گلس ۲Dاستفاده کنید این نوع دارای سطحی صاف بوده و تمام صفحه را به خوبی نمایش میدهد ،ونوع ۳D که در آن انحنایی در لبه ها مشاهده میشود که از محافظت تمام صفحه خودداری میکند،از این نوع محافظ صفحه نمایش ها بیشتر برای زیبایی استفاده میشود و نسبتا قیمت گران تری دارند، درکل محصولی شیک و زیبا است و مخصوص کسانی مه به زیبایی اهمیت میدهند.


ن.ع محافظ صفحه نمایش 3d,2d


محافظ صفحه نمایش فول کاور

همان طور از نامش پیداست به صورت کامل تمام صفحه را پوشش میدهد و این یک نقطه مثبت برای این نوع از گلس است،از مزیت ها میتونم به دوام بسیار بالایی که دارد وضد لک و ضد اثر انگشت آن ، نصب آسان و همچنین ضد حباب و راهبری آسان آن اشاره کنم و درکل میتونه در محافظت از صفحه گوشی شما نقش بسزایی رو داشته باشد.فول کاور همچنین بسیار پر فروش در بازار کشور است و در ابعاد ۳Dوابعاد دیگر ساخته میشود.


نوع محافظ صفحه نمایش فول کاور 


محافظ صفحه نمایش پلاستیکی یا شیشه ای ؟


محافظ صفحه نمایش پلاستیکی و شیشه ای دو نوع محافظ میباشند که در بازار کنونی بخش عمده ای از فروش رو به خودشون اختصاص داده اند ،واکثر محافظ صفحه نمایش ها به این دو دسته تقسیم میشوند.


از نوع پلاستیکی در گذشته بیشتر استفاده میشود و اکثرا با این نوع آشنا هستند، محافظی که بر روی صفحه تاچ گوشی قرار میگرفت تا از کثیف شدن صفحه نمایش و گرد وغبار جلوگیری کند، محافظ صفحه نمایش پلاستیکی قیمت ارزانی دارد بین ۱۰الی ۲۰هزار تومن در بازارها به فروش میرسد همان طور که گفته شود این محافظ صفحه برای جلوگیری از کثیف شدن صفحه نمایش بکار برده میشود و هیچ مقاومت و امنیتی در مقابل حوادث و اتفاقات از خود نشان نخواهد داد.


پس از آمدن محافظ صفحه نمایش شیشه ای به بازار توجه عموم بازار به سمت این نوع جلب شود این نوع به علت ضخامت خوبی که دارند درمقابل خط وخش و آسیب های جدی مانند سقوط گوشی و حرارت هم مقاوم هستند ،ضخامت این نوع از محافظ ها شاید به عنوان یک نکته منفی یاد بشود اما در حین استفاده کاربر از این نوع گلس راحتی بیش تری را تجربه خواهد کرد. از نکات مثبت این نوع قیمت ارزان،نصب آسان،مقاوم و ضد خط وخش و غیره میباشد، به این نوع از گلس ، حرارتی نیز میگویند.


پس یا این تفاسیر به جرات میتوان گفت محافظ صفحه نمایش شیشه ای طرفدارن بیشتری نسبت به پلاستیکی دارد ، با توجه به امکانات و موارد مورد نیازی که یک محافظ باید داشته باشد پس محافظ صفحه نمایش حرارتی انتخابی خوبی است. در ضمن برای برندی از گوشی اورجینال آن را تهیه کنید مثلا برای گوشی سامسونگ سعی کنید اقدام به خرید گلس سامسونگ نمایید. 

فرم ارسال نظر


مطالب پیشنهادی از سراسر وب




  گردشگری ارم بلاگ   |   فروش تجهیزات ویپ   |   تهران وکیل   |   مشاور ایرانی در لندن  


آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین مطالب مجله


آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! آلینز، تجربه لذت‌بخش خرید از سراسر دنیا! مشاهده